ירימי משה - מע' שליטה לכספים

איתנו, כספים לא דולפים

ההונאה הגדולה ע"ס 643 מליון אירו – נחשו למי זה קרה?

כן, לא טעיתם! וכי מי יכול להכיל הונאה בסדר גודל אגדי שכזה? אם לא מדובר בגאון הכלכלי ואחד מעשירי העולם הלא הוא מר וורן באפט

ודווקא הסכום העצום הזה הוא הוא שגורם לכולנו להרים גבה, הזוי! וכי היכן היו מנגנוני הבקרה הטכנולוגיים שחזקתו של מר באפט שלא חסך מכספו והשקיע בהם הון רב. האם נרדמו בשמירה? מדוע לא התריעו אותם מנגנונים במועד המתאים? דבר שהיה מסייע בבלימת הקטסטרופה הכלכלית

 

 

יש מכם שיאמרו שבשביל ענק כמו מר באפט זה כמו 'מכה קלה בכנף'. ויש שירימו כפיהם כלפי מעלה ויפטירו: אם בארזים נפלה השלהבת, מה יגידו אזובי הקיר?

בין כך ובין כך, השאלה האמיתית היא האם גם לנו זה יכול לקרות? לא! לא בסדרי גודל שכאלו. אבל, אפילו מעילה בסדר גודל של מאית מהסכום הזה עלולה להביא לקריסת עסקים. איפה הם, אם כן, מנגנוני הבקרה הטכנולוגיים מהשורה הראשונה שסביר להניח שיש בידו של מר באפט לרכוש אותם עבור פיקוח ושליטה על עסקיו הענקיים? מדוע לא הופעלו אותם מנגנונים להתרעה מוקדמת ע"מ לסכל את אותה ההונאה באיבה?

מעיון בכתבה עולה שההונאה התבטאה בניפוח ערכה של חברה שמר באפט החליט לרכוש מבלי שידע על כך. ברצותם להעלות השווי של החברה לקראת רכישתה, זייפו אנשי החברה המיועדת לרכישה, חשבוניות והזמנות רבות שהגדילו פיקטיבית את  'צבר ההזמנות' של החברה.

ניתן אולי להבין את אנשיו של מר באפט שלהיטותם לרכוש את החברה הגרמנית פגמה אולי בחושי הזהירות שלהם ולא שתו לבם לארועים הפליליים שהתנהלו מתחת לאפם. לא זו אף זו, למרות הכותרות שזעקו על המחיר הגבוה ששולם תמורת אותה חברה, לא נתגלתה הונאה זו אלא רק לאחר שנשלח אימייל אנונימי למשרדיו של מר באפט. היכן היה, איפוא, הכשל של מר באפט? כנראה, לא היה בארגז הכלים שלו הדרישה להפעלת מהלך לבדיקת אותנטיות מסמכי החברה ובמיוחד אלו שמשקפים את נכסי החברה בהזמנות ובחשבוניות? אכן, הכשל הוא לא רק של המערכות הטכנולוגיות אלא גם של היועצים הכלכליים והחשבונאיים שטחו עיניהם מראות?

לא! אין זו בכלל חוכמה שלאחר מעשה

אין ספק, שכל ארגון יכול להיות חשוף לסיכונים כאלו יהיו הסיבות אשר יהיו. יתרה מזו, לא כל אחד מגיע לרמת ההון האגדית של מר באפט המאפשרת לו להכיל הונאה בסדר גודל שכזה. סביר להניח שרוב הארגונים היו עומדים לפני סכנת קריסה. מהו, איפוא, הלקח העיקרי עבור כל אותם הארגונים והחברות?

והתשובה: חובה על כל ארגון לבדוק שוב את תוכנו של ארגז הכלים בהתמודדות מול ארועי הנאות ומעילות. בנוסף למע' טכנולוגיות חובה לכלול בו גם הכלים הנמצאים בהישג ידינו. והכוונה היא למיצוי השימוש במע' המידע המנהלות את נכסי החברה וכספי החברה לטובת משימת בלימת הונאות ומעילות ביום יום. יש לציין שהמשמעות הכספית של התארגנות להתמודדות נאותה מול האיום של המעילות וההונאות, הינה מינורית ברמה של כל ארגון ולאו דווקא במונחים של מר באפט

 

מסקנה: רק ציפוף החורים ברשת האבטחה יבלום את נסיונות ההונאה מסוג זה ויאפשר לארגון להמשיך כעסק חי ומצליח.

בעידן 'מלחמת שוטרים וגנבים' על כל ארגון ליצור ארגז כלים שיכיל בראש וראשונה הכלים הטכנולוגיים שנמצאים בבית. דהיינו, במע' המידע של הארגון בעיקר הכספיות. בנוסף, חובה עליו לכלול גם את הכלים שמספקת לנו 'חוכמת החיים' ולהטמיע אותם בארגון באמצעות נהלים חכמים.

  https://syscon4u.com/">דף הבית - משה ירימי - האקר פיננסי

 

מאמרים נוספים

ירימי משה - מע' שליטה לכספים

עבדתם קשה להשיג ביושר את כספכם - האם עשיתם הכל לשמור אותו בידכם?

כהאקר פיננסי, אספק לכם הפתרונות הנאותים למניעת תרחישי מעילה במערך התשלומים בעסקכם,
כפי שעשיתי בארגונים שונים, כמו: סופרפארם, עיריית חולון, דניה-סיבוס ועוד

מדוע לבצע זאת עם מע' שליטה לכספים?
1. אם לא יתגלו פרצות במערך התשלומים, תקבלו את דוח הבדיקה בחינם!
2. אינו כרוך בעלויות נוספות והשקעות בשינויים ולא משפיע על תהליך העבודה השוטף בעסק


5% הנחה לחברי הרשת שלי.


שם איש קשר: ירימי משה - רו'ח / מנמ'מ

סיווגים

וידאו: