ירימי משה - מע' שליטה לכספים

איתנו, כספים לא דולפים

'מבחני ריסוק' למערך התשלומים

לא! אין זו כותרת מתמיהה.

סביר להניח שרוב הנהגים לא היו לוקחים סיכון לנהוג ברכב שלא עבר את מקסימום הבדיקות עם דגש משמעותי על רמת בטיחות הרכב. לשם כך תורמים יצרני הרכב מס' כלי רכב למבחני ריסוק במטרה לשפר את תפקודם של מנגנוני הבטיחות שהותקנו ברכב.

ומתחום הרכב לתחום הכספים. לא יעלה על הדעת ניהול מערך כספים פרוץ וללא מנגנוני בקרה תוך חשיפתם של כספי הארגון לסיכוני מעילות וגניבות. ומכאן המסקנה הטבעית, כמו זו שהגיעו אליה יצרני הרכב. דהיינו, ראוי למנהלי הכספים שלא יסתפקו במנגנוני הבקרה הקיימים אלא יפעלו לחיזוקם לאחר הפעלת מהלך של איתור הפרצות שבהם.

 

 

 

'מבחני ריסוק' למערך התשלומים

 

דבר מקובל ואף חיוני לבדוק תפקודו של כל מוצר המוצע לשיווק בהתאם לפרמטרים שנקבעו בשלבי התכנון שלו. בתחום התעבורה, נקבעו מבחני ריסוק במטרה לקבוע רמת ההגנה על הנוסעים בנסיבות של התנגשות הרכב בעוצמה רבה בעצמים אחרים. לא יעלה על דעת שיצרן רכב כלשהו יחסוך בבדיקות אלו ע'מ שלא לשלם מחיר המכוניות החבוטות. אדרבה, מכוניות הניסוי נבדקות במטרה לאתר את נקודות התורפה ובהתאם לשפר את שרידות הרכב להגברת רמת הבטיחות לנוסעים.

כמו בתחום הרכב כך גם בתחום מערכת הכספית של הארגון, יש לוודא שהתפקוד השוטף שלה עומד בפרמטרים שנקבעו ע"י מנהלי הארגון. אחד הפרמטרים החיוניים לרמת אמינות גבוהה במערכת הכספית הוא השימוש המושכל במנגנוני בקרה. מערך התשלומים, למשל, חייב לכלול פיקוח ברמה מכסימלית באופן שלא ירשה בשום מצב זליגה של אמצעי תשלום לגורם שאינו זכאי לתשלומים מהארגון. הסטטיסטיקות מצביעות על מצב עגום של מעורבות בכירים בארגון בנושא מעילות והונאות (כ'חפרפרות') בסדר גודל של למעלה מ – 70%  מהסכומים העצומים שנגנבו מכלל הארגונים. וכל זאת למרות הטמעת שיטות בקרה ופיקוח למניעת מעילות והונאות על בסיס מיפוי מערך התשלומים באמצעות סקר סיכונים. מה, אם כן, יגרום לצמצום משמעותי בהיקף הגדל והולך של נזקי המעילות? מתברר שברובן של הארגונים אין מודעות מספקת לוידוא יעילותן של כלי הבקרה הנדרשים ע"י הגורמים המקצועיים והרגולטורים, במניעת תרחישי מעילות בארגון. יש, איפוא, לבצע מהלך משלים לזיהוי הפרצות בתהליך התשלומים שלא ניתן לזהותם באמצעי הבקרה שהוטמעו בארגון. מהלך זה הינו דומה לשלב 'מבחני ריסוק' של כלי הרכב שכן מטרתו, כאמור לעיל, איתור החולשות של הבקרות הקיימות בתהליך התשלומים.

רק לאחר סיכום ממצאי 'מבחני הריסוק', ניתן יהיה לגבש פתרונות יצירתיים מתאימים, ברמת הארגון, לחסימת הפרצות שנתגלו במטרה לבלום הן את ה'חפרפרות' בארגון והן כל גורם חיצוני שינסה לשים ידו על כספי הארגון.

מכאן שכל ארגון שיש לו אינטרס להגן על קופת המזומנים שלו חייב לאמץ את תהליך 'מבחני הריסוק' שיביא לתוספת שכבת אבטחה למאגר כלי הבקרה. עם התוספת הזו ניתן יהיה להפוך הסיסמא: "לי זה לא יקרה", למציאות יומיומית


 

             איתור פרצות במערך התשלומים = מבחני ריסוק בתחום הרכב

עשרות ארגונים החרדים לכספם הפנימו את הנוסחה הזאת בסיוע שלי. ביניהם: חב' סופרפארם, חב' הביטוח הראל, חב' דלתא גליל, עיריית חולון, האוניברסיטה העברית ועוד.

אשמח לסייע גם לכם בביצור מערך אבטחת הכספים במטרה לבלום 'חפרפרות' בארגון או מחוצה לו שחשקה נפשם בכספי הארגון שלכם.

משה ירימי - רו'ח / מנתח מע' מידע 

נייד: 0524625590

אתר:  https://syscon4u.com     

מאמרים נוספים

ירימי משה - מע' שליטה לכספים

עבדתם קשה להשיג ביושר את כספכם - האם עשיתם הכל לשמור אותו בידכם?

כהאקר פיננסי, אספק לכם הפתרונות הנאותים למניעת תרחישי מעילה במערך התשלומים בעסקכם,
כפי שעשיתי בארגונים שונים, כמו: סופרפארם, עיריית חולון, דניה-סיבוס ועוד

מדוע לבצע זאת עם מע' שליטה לכספים?
1. אם לא יתגלו פרצות במערך התשלומים, תקבלו את דוח הבדיקה בחינם!
2. אינו כרוך בעלויות נוספות והשקעות בשינויים ולא משפיע על תהליך העבודה השוטף בעסק


5% הנחה לחברי הרשת שלי.


שם איש קשר: ירימי משה - רו'ח / מנמ'מ

סיווגים

וידאו: