ירימי משה - מע' שליטה לכספים

איתנו, כספים לא דולפים

עלות הונאות עובדים בישראל - 7.5 מיליארד ש' בשנה

 הזוי? לא בהכרח! הנסיון מוכיח שהתופעה הזו רק מתעצמת והולכת. ומי יתקע כף שזה לא יקרה בעסק שלכם ואז תצטרפו שלא בטובתכם לסטטיסטיקה אומללה זו

יהיה זה צעד כלכלי נבון שלא ליטול סיכונים מיותרים לעסק ולנצל הכלים המספקים פתרונות לצמצום דרסטי של תופעת ההונאות והמעילות של העובדים בכספי הארגון

 

הנזק המוערך מגילויי הונאה בקרב 500 החברות המובילות בישראל מסתכם בפגיעה של כ־2%-3% מהמחזור, כך שעלות ההונאות שמבצעים העובדים באותן חברות מוערכת בכ־9-6 מיליארד שקלים בשנה. כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "כלכלה היום" ומבוססים על בדיקה שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi, במסגרת דירוגי האיכות של משרדי רואי החשבון בישראל ובהתבסס על עבודות מחקר שבוצעו בעולם שמצאו שכשליש מהחברות מדווחות על הונאת עובדים. 

מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBdi, תהילה ינאי, אמרה ל"כלכלה היום" כי "תופעת ההונאה בעבודה אינה חדשה בישראל. היקף התופעה בישראל הוא עניין של הערכה בלבד שכן חלק גדול מהחברות הפרטיות אינן מפרסמות נתונים. מעת לעת מגיעים לתקשורת מקרים שהגיעו לכתב אישום או למעצרים – כגון המקרה של כתב אישום נגד עובדת yes שמעלה ב־31 מיליון שקלים במשך שנים, וכתב אישום נגד עובד חברת מילובר בגין מעילה בהיקף של יותר ממיליון שקלים. שחר המילניום, בולוס תיירות ועוד". 

הונאה בעבודה מוגדרת כניצול של מעמד העובד בעבודה כדי להפיק רווחים בלתי חוקיים. ההגדרה כוללת: גניבת נכסים מהחברה לרבות מזומנים, מלאי, ציוד וכו', הונאות בדו"חות הכספיים של החברה, כגון רישום הכנסות פיקטיביות, הסתרת חובות והוצאות, שערוך נכסים לא נכון, הקטנת הכנסות, רישום הוצאות מופרזות וכו'. שחיתות שמקורה בניגוד עניינים, שוחד, הטבות לא חוקיות וכו'. 

ניצול מעמד העובד

דוגמאות של אינדיקטורים מוקדמים לחשד בהונאת עובדים יכולות
להיות בין היתר: עובדים שמסרבים לצאת לחופשה, עובדים שבאופן קבוע עובדים שעות נוספות, בעיקר כאשר עובדים אחרים לא נמצאים סביבם. עובדים שבאופן קבוע מבקשים לקחת עבודה לביתם, רכישות חריגות של עובדים בחיים הפרטיים שלהם אשר אינן עומדות בקנה אחד עם ההכנסה של עובדים אלה והוצאות נסיעה מופרזות במסגרת עבודה.

משה ירימי - רו"ח / מנמ"מ ( לשעבר "קסלמן יועצים" )
טל'-פקס: 03-5344487      נייד: 052-4625590  
רח' לוס אנג'לס 11, קרית אונו 5522211   

מאמרים נוספים

ירימי משה - מע' שליטה לכספים

עבדתם קשה להשיג ביושר את כספכם - האם עשיתם הכל לשמור אותו בידכם?

כהאקר פיננסי, אספק לכם הפתרונות הנאותים למניעת תרחישי מעילה במערך התשלומים בעסקכם,
כפי שעשיתי בארגונים שונים, כמו: סופרפארם, עיריית חולון, דניה-סיבוס ועוד

מדוע לבצע זאת עם מע' שליטה לכספים?
1. אם לא יתגלו פרצות במערך התשלומים, תקבלו את דוח הבדיקה בחינם!
2. אינו כרוך בעלויות נוספות והשקעות בשינויים ולא משפיע על תהליך העבודה השוטף בעסק


5% הנחה לחברי הרשת שלי.


שם איש קשר: ירימי משה - רו'ח / מנמ'מ

סיווגים

וידאו: