מרכז הפוליגרף הישראלי

מכוני פוליגרף בחיפה

מערכת העצבים הסימפתטית

הידעתם ?
בכל גוף של בן אנוש נמצאת לה מערכת אוטומטית שנותנת לייקים לבודק הפוליגרף המקצועי !
הכירו בבקשה את מערכת העצבים הסימפתטית....
 

מערכת העצבים הסימפתטית היא תת-מערכת במערכת העצבים האוטונומית. היא פועלת למתן תגובות מיידיות כאשר האדם נכנס למצבי לחץ, חירום ומתח, ומכינה את הגוף למאבק או לנסיגה בהתאם לתגובת הילחם, קפא במקומך או ברח.


כאשר האדם נמצא במצב של סכנה או לחץ, המערכת מגבירה את קצב הלב ואת אספקת הדם לשרירים, ומעלה את לחץ הדם. משימתה של המערכת היא להבטיח "הישרדות", וככזו היא פועלת לפי הדרוש מיידית, ואינה מתחשבת בטווח הארוך או הבינוני.


אחד ממצבי הלחץ אשר מפעילים את המערכת האוטומטית הזו וללא כל אפשרות לשליטה מצדו של האדם, הוא מצב שבו האדם משקר, אז, ובאופן אוטומטי המערכת נכנסת לפעולת ההגנה הייעודית שלה, האדם  רוצה לצאת ולברוח מהמצב שאליו נקלע ויודע כי השקר שאמר עלול להיחשף, לחצ הדם, הנשימה ובלוטות ההזעה שלו מתחילים לסמן לייקים לבודק, הנראים על-גבי תרשים הפוליגרף.

תגובות אופייניות של האדם במצבי לחץ וחירום (אמירת שקר)


- תגובות גופניות:
מתח בשרירים, רעד, הזעה מוגברת, עלייה בלחץ הדם, קצב לב מואץ, קשיי נשימה, כאבי ראש, עיכול, שינויים הורמונאליים, הרטבה לא רצונית, שיתוק היסטרי.

- תגובות רגשיות:
עצבנות, רגישות יתר, פחד, חרדה, כעס, טרדה, תחושות אשמה, תחושות של נחישות והתמודדות.

- תגובות חשיבתיות (קוגניטיביות):
קשיי ריכוז, שכחה, קושי בקבלת החלטות, היסוס, בלבול ואי סדר בחשיבה. מאידך – הגברת ערנות, ריכוז ומיקוד חשיבה בפתרון בעיות.

- תגובות התנהגותיות:
התמודדות,  בריחה,  קפיאה, ירידה בביצוע מטלות,  תוקפנות,  אלימות, הזנחת ההיגיינה האישית, בלבול, הסתגרות וניתוק קשרים חברתיים, קשיי  שינה. מאידך:  התנדבות, עזרה לזולת, נכונות לסיכון עצמי, פעילות ללא לאות, חיקוי התנהגות של אחרים.

עודד גוזלן

מרכז הפוליגרף הישראלי

משרד- 0775-444-784, עודד- 052-407-2020,

אתר- www.polygraph-center.com

מרכז הפוליגרף הישראלי

במרכז הפוליגרף הישראלי אנו מבצעים בדיקות פוליגרף מקצועיות מכל הסוגים, אנו מצויידים במכשירי הפוליגרף המתקדמים ביותר בעולם.

10% הנחה לחברי הרשת שלי.


שם איש קשר: עודד גוזלן

סיווגים