מרכז הפוליגרף הישראלי

מכוני פוליגרף בחיפה

השקר הראשון

~~"השומר אחי אנוכי", שואל קין את אלוהים, ומשקר לבוראו במצח נחושה רגעים ספורים אחרי שרוצץ בשדה את גולגולת אחיו. וכך, כבר בפרק ד' בספר המתאר את ראשית קיומו של עולם שבו חיים ארבעה בני אדם בלבד,

מופיע השקר האנושי הראשון. זהו שקר בלתי מוצלח בעליל, מכיוון שהוא נאמר לאל היודע היטב את האמת ואינו נזקק להודאתו של קין כדי להבין מה התרחש....

~~"השומר אחי אנוכי", שואל קין את אלוהים, ומשקר לבוראו במצח נחושה רגעים ספורים אחרי שרוצץ בשדה את גולגולת אחיו. וכך, כבר בפרק ד' בספר המתאר את ראשית קיומו של עולם שבו חיים ארבעה בני אדם בלבד, מופיע השקר האנושי הראשון. זהו שקר בלתי מוצלח בעליל, מכיוון שהוא נאמר לאל היודע היטב את האמת ואינו נזקק להודאתו של קין כדי להבין מה התרחש.


זהו השקר האנושי הראשון, אבל לא השקר הראשון. כבר בפרק ב' מלמד אלוהים עצמו את אדם וחוה כי אסור לאכול מפרי עץ הדעת. אכילתו, הוא אומר, תביא למותם המידי. אלוהים משקר, והנחש חושף את השקר: פרי עץ הדעת אולי מסוכן, אבל הוא לא יגרום למות האדם. השקר הראשון בתנ"ך הוא, אם כן, שקר אלוהי.


קין יודע שרצח את הבל, אבל מספר לאל סיפור שונה. אלוהים יודע מה הסיכונים שטמונים בפרי עץ הדעת - לולא ידע לא היו דבריו מוגדרים כשקר, אלא לכל היותר כסוג של השערה או בדיון שעשויים להתברר כטעות - אבל מספר לאדם סיפור שונה. אלוהים בוחר, משיקוליו שלו, לשקר על אף שהוא מודע לאמת.
 

עודד גוזלן

מרכז הפוליגרף הישראלי

משרד- 0775-444-784, עודד- 052-407-2020,

אתר- www.polygraph-center.com

מרכז הפוליגרף הישראלי

במרכז הפוליגרף הישראלי אנו מבצעים בדיקות פוליגרף מקצועיות מכל הסוגים, אנו מצויידים במכשירי הפוליגרף המתקדמים ביותר בעולם.

10% הנחה לחברי הרשת שלי.


שם איש קשר: עודד גוזלן

סיווגים