כתיבה מעוררת הנעה והנאה

 

עיתונאים כותבים כדי  שיקראו אותם ולא כדי שיתעלמו מפרי יצירותיהם נכון? אם ברצונכם ללמוד כיצד מייצרים עיתונאים כתבות הזוכות לתשומת לבם של הקוראים, אתם מוזמנים לקרוא את הטיפים הבאים:

 

(1 פתיח מדהים

הפתיח (ליד), הפסקה הפותחת של המאמר/ כתבה מהווה את ההזדמנות היחידה לזכות

בתשומת הלב של הקוראים שלכם. כתבו אחד מדהים כזה  שיגרום להם לרצות לקרוא את כל הכתבה/ מאמר שלכם. אם תכתבו פתיח משעמם, אין מצב שהם ירצו לבזבז את זמנם היקר על מעשה ידכם. הטריק הוא לכתוב ליד ייחודי, כזה שמעביר את עיקרי הסיפור בלא יותר מ- 35-40 מילים – ועדיין משאיר טעם של עוד מבחינת הקוראים.

 

2) קצר וקולע/ "כתיבה הדוקה"

זמנם של הקוראים יקר והם רוצים להבין את המהות של הסיפור שלכם באופן מיידי, ולכן עליכם לכתוב באופן קצר וקולע או "כתיבה הדוקה". נכוונה היא להעביר כמה שיותר מידע בכמה שפחות מילים. נכון זה לא קל, אבל עליכם להיות ממוקדים ולהימנע מפירוט יתר ומשפטים ארוכים ומורכבים.

 

3) מבנה נכון: פירמידה הפוכה

כתיבה עיתונאית חדשותית מורכבת משלל פרטים אותם להציג בפני הקוראים על הצד הטוב ביותר, ולשם כך נוהגים עיתונאים להשתמש במודל הפירמידה ההפוכה. המידע הכי חשוב בראש הפירמידה והפרטים שפחות חשובים בהמשך הכתבה/ כלפי מטה. הפורמט עשוי להיראות מוזר בהתחלה, אבל  נכון יותר לכתוב כך ולראיה עיתונאים עושים בו  שימוש בהצלחה במשך עשרות שנים.

 

4) הציטוטים הכי טובים

ראיינתם מומחה/ מרואיין/ מקור וכעת אתם תקועים עם כמות רבה של מידע וציטוטים אלא שהיריעה קצרה ולא ניתן להשתמש בכולן, לכן עליכם לבחור את הציטוטים בפינצטה. כיצד בוחרים? הדגש צריך להיות על משפטים מעניינים שנאמרים בדרך מעניינת ו/ או מקורית, כזו שתותיר רושם בקוראים.

 

5) מינון נכון של שמות תואר

אחד הכללים הוותיקים בכתיבה עיתונאית הנו: הראה, אל תספר. לא רק ששמות תואר לא מראים לנו שום דבר, הרי שרק לעיתים רחוקות הם מעוררים תמונה חזותית במוחם של הקוראים, ומהווים תחליף עצל לכתיבת תיאור טוב ויעיל. עורכים תמיד מעדיפים ובצדק את השימוש בפעלים:- הם מעבירים פעולה ומקנים לסיפור תחושה של מומנטום. לעתים קרובות מדי כותבים משתמשים בפעלים עייפים, נדושים ופסיביים.


מוצרים ושירותים

+ לשירותים שלנו + למוצרים נוספים

מעבדת המילים - כתיבה שיווקית ותוכן

אבי אובליגנהרץ מומחה בכתיבת תכנים שיווקיים, כתבות תדמית ומיתוג, כתבות אינפורמטיביות, כתיבה וניסוח הודעות לעיתונות, כתיבת תכנים ותוכן שיווקי לאתר, עריכה לשונית ושכתובים, תרגום מעברית לאנגלית ומאנגלית לעברית

שם איש קשר: אבי אובליגנהרץ

קבוצות נטוורקינג

סיווגים