הדרכת הורים, טיפול דיאדי

הכוונת הורים בגן יבנה

מה הוא טיפול דיאדי ותרומתו לשינוי בהתנהגות הילד

מהו הטיפול דיאדי?

זוהי שיטת טיפול המתבוננת ביחסים שבין ההורה וילדו. המטפל פוגש בכל שבוע את הילד עם אחד ההורים, לסירוגין. נוכחות הילד עם ההורה מפעילה את הקונפליקטים השונים הקיימים במערכת היחסים שביניהם – ומאפשרת התייחסות, הבנה, ועבודה דינמית שתפקידה לשחרר את הקשיים בתקשורת שבין הורה לילדו.

מהו הטיפול דיאדי?

זוהי שיטת טיפול המתבוננת ביחסים שבין ההורה וילדו. המטפל פוגש בכל שבוע את הילד עם אחד ההורים, לסירוגין. נוכחות הילד עם ההורה מפעילה את הקונפליקטים השונים הקיימים במערכת היחסים שביניהם – ומאפשרת התייחסות, הבנה, ועבודה דינמית שתפקידה לשחרר את הקונפליקטים (שלרוב נובעים ממניעים לא מודעים).

ההורה והילד מביאים לחדר הטיפולים את דפוסי ההתנהגות האופייניים להם מחיי היום יום  דבר המאפשר למטפל  להבין את הדינאמיקה המשפחתית, ולקדם את ההבנה של משתתפי הדיאדה, ובכך מאפשר בנייה משותפת של חוויות ודפוסי התנהגות חדשים.

לאילו בעיות מתאים הטיפול?

 המניעה בגיל הרך הינה חיונית ביותר, ולכן ההמלצה לכל הורה אשר חושב כי ישנו קושי כלשהו בהתייחסות שלו לילדו,  או בדרך בה הם פועלים ביחד, חשוב שיתייעץ בגורם מקצועי אשר  יכול לתת גם "עזרה ראשונית" לפתרון הקונפליקט. כל קושי בהתנהגות הילד הבא לידי בטוי-סמפטום, בתגובה אלימה שלו, בבכי מוגבר, בהבעת תסכול, רגרסיה בעשיית הצרכים, התכנסות הילד, התעלמות מדרישות המבוגר, קשיי התנהגות בגן/בביה"ס.
חשוב שלא לחכות על להופעתו של הסימפטום על מנת לגשת לייעוץ כי הסבל הוא רב – הן לילד והן להורה וההתערבות המניעתית בגיל הרך הוא יעיל בפתרון הקשיים ובמניעת התהוות של קשיי התנהגות לאורך טווח החיים.

איך נראית פגישה טיפולית?

כמו בכל תהליך טיפולי הפגישות הראשונות הן בדרך כלל פגישות שנקראות 'אינטייק', כלומר פגישות בהן ההורים מציגים את הבעיה והמטפל מכיר את המשפחה. בטיפול הדיאדי מדובר במספר מפגשים, תלוי במורכבות הבעיה המוצגת. שתי הפגישות הראשונות הן עם שני ההורים. בפגישות האלה המטפל לומד על המשפחה ועל  סיבת ההפנייה לטיפול. שתי הפגישות הבאות הם של הילד וההורה - פעם הילד עם אמו ופעם הילד עם אביו. 

הורים רבים כבר נעזרו בטיפול זה והתגובה הראשונה: "כבר אין טלפונים מהגן", "פסקו הערות המורה במחברת קשר".

 

עידית רונן כספי

054-4907-102

מדריכת הורים, מטפלת דיאדית

הדרכת הורים, טיפול דיאדי

הורים יקרים,
האם חוויתם יותר מפעם אחת התחצפות הילד, נדנוד, הסתגרות, בכי, שתלטנות, שימוש בכוח או במניפולציות כדי להשיג משהו? התנהגות שיוצרת אצלכם תסכול, כעס או שגוררת אתכם להסברים, לויכוחים עם ילדך, להתניות, לאיומים, לנוקשות ולהפעלת כוח מולם ?
אפשר אחרת!
* כי הגישה עד עכשיו לא באמת עוזרת להפסיק את ההתנהגות הילד, או אפקטיבית ליום-יומיים עד שהילד חוזר לסורו.
* המחיר להפסקת ההתנהגות הוא גבוה - תחושה של מועקה, מתח, תחושה שהאנרגיות שלך מתרוקנות והשימוש בכוח, באיומים או בהרמת קול בא מתוך אילוץ וחוסר ברירה ולא בגלל שאתם רוצים בזה.
כמומחית בהדרכת הורים ובטיפול דיאדי, התהליך משלב את צרכי הילד וצרכי הוריו. השינוי בגישה מביא לרגיעה בבית ולשינוי בהתנהגות הילד. אפשר להגיע למפגש אחד לייעוץ. וגם כדאי.

10% הנחה לחברי הרשת שלי.


שם איש קשר: עידית רונן כספי

סיווגים