אורבר שירותי ניהול

יעוץ וליווי עסקי באבן יהודה

סימני אזהרה לעסק הנמצא בסכנת התדרדרות

לעסק המתחיל להתדרדר יש כמה מאפיינים , כאשר אם נאתר אותם במועד ונפעל בהתאם נוכל לעצור ההתדרדרות ואף לחזור לצמיחה ולגידול.

את המאפיינים ניתן לחלק לכמה קבוצות :

מאפיינים פיננסיים ומאזניים:.

מאפיינים תפעוליים/ אנושיים:

מאפיינים במצב השוק והלקוחות:.

לעסק המתחיל להתדרדר יש כמה מאפיינים , כאשר אם נאתר אותם במועד ונפעל בהתאם נוכל לעצור ההתדרדרות ואף לחזור לצמיחה ולגידול.

את המאפיינים ניתן לחלק לכמה קבוצות :

מאפיינים פיננסיים ומאזניים:

לחץ ומצוקה בתזרים המזומנים- הלחץ יכול להתבטא בפיגור בתשלום לספקים, חריגה בחשבון הבנק, אי כיבוד צ'קים על ידי הבנק ועוד.

צורך בגיוס הון והגדלת אשראים- צורך כזה נובע מבעיות בתזרים המזומנים, השקעות גדולות מדי שלא נושאות פרי, בעיות גביה ודחית תשלומים על ידי לקוחות, גידול מלאים ועוד.

גידול ברמת המלאי ביחס למחזור המכירות, מלאי סביר לא צריך להיות גדול יותר מחודשיים מכירות, גידול במלאי מעבר לסביר- יכול להצביע על כך שהשוק מקטין את הביקושים שלו או בעייה בתכנון הייצור.

גידול ברמת החייבים ביחס למחזור המכירות, כשהלקוחות מתחילים לדחות תשלומים, לבקש הנחות לא סבירות וכו' – הדבר יכול להצביע על אי שביעות רצונם מהשירות, כניסת מתחרה הנותן שירות טוב יותר או זול יותר ואיבוד היתרון היחסי של העסק.

שחיקת הרווחיות ו/או הקטנת מחזור המכירות הוא מדד המסכם ותוצאה של דברים רבים וכדאי לנסות למצוא הבעייה לפני שהעסק הגיע לכך.

השקעות נמוכות לאורך זמן ביחס לפחת- מצביע על שחיקת ההון וסיכון  לפיגור טכנולוגי ביחס למתחרים וסיכון עתידי לצורך בהשקעה גדולה לחידוש ציוד.

מאפיינים תפעוליים/ אנושיים:

תחלופת מנהלים מרובה ואי יציבות במבנה הארגוני.

תקלות מרובות בייצור יכול להצביע על רמת אחזקה נמוכה או על כך שהציוד ישן ונדרשות השקעות לחידושו.

מערכת מידע וקבלת נתונים לא מספקת- מדע נכון וזמין הוא האלף בית של הניהול וללא מערכת נתונים אמינה  יש סיכוי רב לאבדן שליטה וקבלת החלטות לא נכונות.

אי שקט ומרירות במערכת יחסי האנוש ויחסי עבודה לא מוסדרים מספיק.

מאפיינים במצב השוק והלקוחות:

הצטברות וגידול בתלונות לקוחות - מצביע על אפשרות שהמוצר שלנו לא מספיק רלבנטי או שהשירות שלנו לא טוב מספיק.

קיטון במספר הלקוחות או הסתמכות על לקוח בודד , פיזור בין הרבה לקוחות מקטין את הסיכון שאם לקוח עיקרי יקרוס זה יגרום לקריסת העסק שלנו.

 

אנו באורבר נוכל לסייע לך , מנהל העסק ,לאתר אם העסק שלך מתקרב לאיזור האדום ולסייע לך למנוע זאת ואף לשנות כיוון ולחזור לצמיחה ורווחיות.

ברק טוביה

אורבר שירותי ניהול

www.orbar.biz
 

אורבר שירותי ניהול

אורבר שירותי ניהול, הוקמה בשנת 2000, בניהולו של ברק טוביה - כלכלן ומנהל, בעל ניסיון עשיר של מעל ל-30 שנה בניהול חברות וגופים גדולים בארץ ובחו"ל, וייעוץ מקצועי לעסקים במגזר הפרטי והמוסדי.

אנו מעניקים לעסקים וארגונים בתחומים שונים שירותים של :

* ייעוץ וליווי עסקי

* ייעוץ וליווי פיננסי

* ניהול לז"ק והבראת עסקים

במסגרת שירותינו אנו מספקים ללקוחותינו ליווי מקצועי וצמוד בנושאים מגוונים - כל הדרך להשגת תוצאות, החל בגיבוש תוכניות עסקיות, דרך בדיקות כדאיות כלכלית ועד פתרון בעיות פיננסיות, ייצוג וטיפול מול הבנקים והבראת עסקים במשבר.


שם איש קשר: ברק

סיווגים