איך נמצא את האושר

רעיונות וטיפים

כולנו מחפשים את האושר. לעיתים מתעסקים בשאלות כמו:אולי המכונית החדשה הבאה תעשה אותי מאושר? אולי עוד קולקציה חדשה של בגדים? התיק המעוצב החדש? הטלויזיה הענקית החכמה?

יכול להיות שהדברים האלה יביאו איתם אושר רגעי.

אבל מה שהכי משפיע על האושר שלנו הוא הסביבה היומיומית בה אנו נמצאים.
והסביבה הזו היא ברוב המקרים הבית שלנו. כשאנו באים לבחון את מצב הרוח שלנו וממה הוא מושפע, בדרך כלל נגלה שהוא מושפע מצבעים ,טקסטורות ותאורה

מזה אומר?

צבע הוא תכונה של אובייקט הנקבעת על ידי האור המוחזר ממנו, ומתאפיינת במידת הבהירות, הגוון והשונות שלו מלבן ואפור.

לצבעים שונים יש השפעה שונה על נפש האדם. ובכל תרבות תפיסת הצבע היא שונה. אם נתייחס לצבע לפי הצ'אקרות של הגוף, נוכל להבחין שיש 6 גוונים שמהם אנו מושפעים:

  • אדום
  • כתום
  •  צהוב
  • ירוק,
  • כחול
  • סגול עמוק

כל צבע (צ'אקרה) מסמלת חלק אחר בגוף האדם ומשפיע על הפיזיות כמו גם על הנפש.

החיבור שלנו לצבע מסוים הוא משהו שלפעמים מגיע מתת המודע שלנו ולא תמיד נוכל להסביר למה צבע אחד גורם לנו להרגיש טוב יותר מצבע אחר.

צבע בהרבה מובנים דומה מאוד למוזיקה. לשניהם יש קצב והרמוניה ובשניהם משתמשים להדגיש ולהעצים אווירה ותחושות

כשאנחנו מתכננים חלל מסוים יש לנו צורך להשתמש בשילוב צבעים שייצור הרמוניה וזרימה , יקל את תחושת השהייה בו, ויאפשר לנו מרחב להתפתחות נפשית נעימה.

לדוגמא- גם מי שמחבב את הצבע האדום, אינו מסוגל להישאר זמן רב מולו. אם אדם זה ישב מספר שעות בחדר בו הצבע האדום שולט, הוא יחוש עצבנות-יתר. באותה מידה גם אוהבי הכחול חשים שלא בנוח כשהם מוקפים זמן רב בצבע זה. הסביבה הכחולה מעניקה להם תחושה קרירה מדי, ואפילו מרדימה. גם השוהה בחדר שהצבע הלבן שולט בו לחלוטין, יחוש מותקף מריבוי אור שקשה לעמוד בו.

לעומת זאת, הצבע השחור הסופג משרה אוירה של רצינות וכובד ראש.

אז מה מומלץ לעשות כדי לשפר את תחושת האושר שלנו? הנה כמה טיפים

כשמגיעים הביתה מחפשים את המקום השקט אחרי כל הרעש מסביב, הפקקים, המסכים, ההמולה ברחוב, הצבעוניות והקצב המהיר, לכן , יש לתכנן את המרחב שלנו כך שלא יהיה עמוס מדי, שיוכל להכיל את כל החפצים שלנו מבלי לחיות בבלאגן, שהצבעים, הטקסטורות, השילובים ידברו בשפה אחידה ולא ייצרו עוד רעש, שהאופי שלנו יבוא לידי ביטוי בחלל. בתכנון נכון נוכל ליצור אזורים שימושיים למנוחה, עבודה, תחביבים, הירגעות,  ספורט, בישול וכדומה.

 

 

 

  • כשמחליטים לצבוע את החלל  חשוב להקפיד על מינונים נכונים ואיזון בין כל הצבעים בעזרת חלוקת פלטת הגוונים ליחסים של -60/30/10 :

60 אחוז >> הצבע העיקרי בחלל. אם נקח לדוגמה את הסלון: הצבע יתייחס לקירות, שטיח ואולי ספה. הרעיון הוא שהצבע הנבחר ישמש כמסגרת ורקע לשאר הצבעים.

 

30 אחוז >> הצבע המשני. הרעיון הוא להשתמש במחצית כמות הצבע שהשתמשת בו כצבע הראשי. הוא יופיע במקומות, כגון: וילונות, כסאות או כורסאות, כלי מיטה, ריהוט מזדמן או אומנות. הרעיון הוא שהצבע המשני תומך בצבע הראשי, אך הוא שונה מספיק בכדי לייחד אותם ולהעניק לחדר עניין.

 

10 אחוז >> הצבע הנועז. הוא יקבל ביטוי בכריות דקורטיביות, אביזרי נוי ויצירות אמנות, מנורות שולחן ועוד. ניתן לשלוף את הצבע הנבחר מתוך יצירות אמנות שתלויות בחלל, טקסטיל או טפט

 

  • יש לבחור פלטת צבעים עם לא יותר מ 4 גוונים
  • חללים שמאופינים באנרגיות סוערות ואמוציות גבוהות יאופיינו בגוונים חמים כגון אדום, כתום וצהוב.
  • חללים המיועדים להפוגה, רגיעה ושלווה יאופיינו בגוונים קרים כמו כחול וירוק
  • לפני שמיישמים צבע כלשהו יש לקחת בחשבון את כמות התאורה בחלל. צבע האור משנה את צבע הקיר ומשפיע עליו. עוצמת התאורה וטמפרטורת האור משפיעים באופן ישיר על תחושת המיקוד והריכוז שלנו.
  • הצבעים לא חייבים להגיע רק בקירות. גם לבדים יש השפעה רבה על תפיסת התחושה הכללית שלנו. אם ניישם צבעים ניטרליים בחלל ונשלב כמה רהיטים או חפצי אומנות בצבעים עזים נשיג עניין בחלל, ניצור סקרנות, ועדיין נישאר בהרמוניה ותחושה של זרימה.
  • שילוב טקסטורות : לעתים מפגש בין שני אלמנטים שונים זה מזה בחומריות, בצורה ובגודל, מעניקים עניין ויוצרים תחושה קלילה וצעירה. שלבו בצורה אקלקטית פריטים שלאו דווקא נראים כאילו נועדו אלה לאלה. התוצאה תמיד מעניינת.
  • בחירת ריהוט: ככל שנקפיד על ריהוט פונקציונאלי יותר ונפחית בכבדות הרהיטים כך יישאר מרחב גדול יותר לתזוזה, לתלייית אומנות , לשימוש בעציצים וכדומה
  • שימוש בצמחייה ירוקה טבעית: תהליך טבעי של פוטוסינתזה, הצמחים משחררים אדי מים לאוויר, סופגים פחמן דו-חמצני ופולטים חמצן החוצה. התוצאה? אוויר נקי מזיהומים ועשיר בחמצן, ובקיצור סביבה ביתית מושלמת.
  • שילוב אומנות בבית: אמנות טובה תהיה מנותקת מטרנדים חולפים ותמשיך להיות רלוונטית לאורך שנים. ככל שתסתכלו בה יותר, תגלו בה עומקים ורבדים חדשים שיפתיעו אתכם ויגרמו לכם להעריך אותה אפילו יותר. מדובר בהשקעה לטווח ארוך שתלווה אתכם ואת החללים שסביבכם לאורך זמן.

 

 

ולבסוף הכי חשוב לזכור: הנוסחה לאושר ממש פשוטה – יותר מרחבים = רמת אושר גבוהה.

 

 

ליאת בליצבלאו אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות ועיצוב ליאת בליצבלאו

סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים לבתים פרטיים. דירות ועסקים
תכנון ועיצוב בתי עסק קטנים ומשרדים
מומחית בתכנון שיפוצים ומהפכים בחללי מגורים .
תכנון כולל של חלוקת חלל. הכנת תוכניות עבודה, תוכניות נגרות הנמכות גבס ונישות.
התאמת צבעים וטקסטורות, שילוב ריהוט ואבזור.

שם איש קשר: ליאת בליצבלאו

קבוצות נטוורקינג

סיווגים

וידאו: