מתכון מנצח: סודות הכתיבה השיווקית

חמישה טיפים חשובים לשיפור הרעיונות והמסרים שברצונכם להעביר, וחוויית הקריאה של הגולשים

 

"אנשים ישכחו מה אמרת וגם מה עשית, אבל הם אף פעם לא ישכחו איך גרמת להם להרגיש" (המשוררת וסופרת מאיה אנג'לו).

פעמים רבות אני נשאל האם קיימת נוסחת קסם לכתיבה שיווקית מעולה, כזו שתותיר את רישומה על הגולשים ותגרום להם להיכנס ולשהות כמה יותר באתר של השואל ולבסוף תניע אותם לפעולה?

אומנם מדובר בתהליך אינדיבידואלי שעלול לקחת זמן, אבל אם תקפידו להשתמש בטיפים הבאים, היו בטוחים שמלאכת הכתיבה תהיה הרבה יותר מהירה, נעימה ויעילה יותר.

 

1.דעו מהם המסרים שהנכם רוצים להעביר

לפני שניגשים למלאכת הכתיבה, חובה עליכם להבין את המסרים שברצונכם להעביר וכיצד התוכן ישרת את מטרותיכם. האם ברצונכם להגדיל את הכניסות לאתר, את כמות הלקוחות ו/או המכירות וכן הלאה?

 חשוב לזכור כי התוכן  לרוב אינו מקדם ישירות את המוצרים ו/או השירותים שלכם אלא משקף לקוראים  את היכולות והיתרונות שלכם, האסטרטגיה ותפיסת העולם שלכם והערך המוסף שהאחרונים יוכלו ליהנות מהם במידה ויבחרו להשתמש בשירותיכם.

2.הכירו ולימדו את קהל היעד שלכם

במקום לנסות לשווק לכלל האוכלוסייה, יש להשקיע בפילוח שוק מדויק ככל האפשר מבחינת גיל, עיסוק, מצב כלכלי, מיקום גאוגרפי וכדומה. הפילוח נועד להגדיר את קהל הלקוחות אליו אתם מכוונים, לזהות את צרכיו והבעיות שמטרידות אותו, וליצור בהתאם את הזווית הייחודית באמצעותה תעבירו את הסיפור שלכם.

עסק מצליח הוא כזה שבעליו מיפה והיטיב לזהות את המאפיינים של לקוחותיו, ולתת  מענה מיטבי ואיכותי לצורכיהם.

3. יצירת מבנה לכתיבה וכותרת קליטה

הצעד הראשון בתהליך הכתיבה בפועל הנו בניית מבנה לכתיבה, מעין טיוטה המשמשת להעלאת את הרעיונות והמסרים המרכזיים שברצוננו להעביר. המבנה מהווה כלי לסיעור מוחות פנימי, מסייע בסידור המחשבות והמידע שאותם נהפוך בסופו של דבר לטקסט בטרם נכתוב בפועל.

אנשים כיום רוצים לדעת מיד האם הטקסט שמוצג להם שווה את זמנם, והיעדר כותרת או כותרת גרועה/ משעממת/ לא מובנת/ מתוחכמת- יגרום להם מן הסתם להמשיך לגלוש ברחבי הרשת. אי לכך הצעד השני החשוב בתהליך הכתיבה הנו כתיבת כותרת קצרה, ממוקדת, קליטה וייחודית.

 

4. ספרו סיפור

מכירים מישהו שאינו אוהב סיפורים? כתיבה שיווקית אפקטיבית טמונה במידה רבה ביכולת של הכותב לספר סיפורים מרתקים, משעשעים, מפתיעים, נוגעים ללב ובקיצור כאלה שמתחברים לרגשות של הקוראים וקל להם להזדהות עימם.

סיפור נהדר מכיל שלושה אלמנטים מרכזיים: דמות, קונפליקט ופתרון. שלבו את שלושת האלמנטים האלה כדי ליצור סיפור מרתק עם קורטוב של  בידור. יחד עם זאת, הסיפור שלכם חייב גם להיות קל לקריאה ומעקב. לבסוף, מחקר נכון הוא חיוני. שלבו בסיפור שלכם עובדות ונתונים כדי להפוך אותו לאמין ויעיל יותר.

 

5. שטף חלק של קריאה

עמוד התווך של כל סוג של כתיבה הנו שטף חלק של קריאה. גם אם המאמר שלך חשוב ביותר, אינפורמטיבי וייחודי אולם כתוב באופן מבולגן, סבלנותם של הקוראים תפקע מהר מאוד והם יעדיפו לדלג עליו.

חובה עליכם לוודא שהרעיונות שלכם זורמים בצורה חלקה בתוך התוכן שלכם, מובנים מספיק ומדברים אל לבם של הגולשים. מומלץ לשלב מילות קישור וחיבור בין המשפטים מצד אחד ומצד שני, להשתמש במשפטים ופסקאות קצרים יותר כדי לשדרג את שטף הקריאה.

חמישה טיפים חשובים נוספים יובאו במאמר הבא.

 

 

מוזמנים לשאול שאלות, להתייעץ וכדומה'': אבי אובליגנהרץ "מעבדת המילים"

0526343993/avi@obligen.com

מעבדת המילים - כתיבה שיווקית ותוכן

אבי אובליגנהרץ מומחה בכתיבת תכנים שיווקיים, כתבות תדמית ומיתוג, כתבות אינפורמטיביות, כתיבה וניסוח הודעות לעיתונות, כתיבת תכנים ותוכן שיווקי לאתר, עריכה לשונית ושכתובים, תרגום מעברית לאנגלית ומאנגלית לעברית

שם איש קשר: אבי אובליגנהרץ

קבוצות נטוורקינג

סיווגים