מרים ברנר - מטפלת מינית מוסמכת

סקסולוגים בגני תקוה

יציאה מהארון של אישה לסבית נשואה

דורית , בת 62 , נשואה ואם ל 2 ילדים בוגרים  שגרים בבית, הגיעה אלי לפגישה בסערת רגשות: ״בעלי גילה בנייד שלי שיש לי קשר עם אישה, אנחנו במשבר עמוק ואני לא יודעת מה לעשות״.

ביקשתי מדורית שתספר לי על הקשר הרגשי והמיני שלה עם האישה הזו, ובהמשך על  קשר הרגשי והמיני שלה עם בעלה.

 

״הקשר נמשך שנה, קוראים לה יעל והיא תמיד הייתה לסבית. אצלי המודעות למשיכה שלי לנשים התעוררה רק כשהתאהבתי בה וכשהקשר הרגשי והמיני התפתח. אני חווה רגשות ותחושות עוצמתיים בקשר איתה שלא חוויתי אף פעם, לא יודעת מה לעשות עם זה, הייתי מוצפת ומאושרת והסתרתי את זה מבעלי.״

 

שאלה: איך  הרגשת כשהייתה התקרבות מינית? זו חוויה מינית ראשונה שלך עם אישה?

תשובה: ״כן, וזרמתי איתה באופן טבעי ועם חוויות מיניות מרגשות ומשמעותיות כאילו זו לא חוויה חדשה. ליעל היו מערכות יחסים רציניות בעבר אבל מבחינתה הקשר שלה איתי מיוחד ומשמעותי והיא רוצה שנהיה זוג״.

 

שאלה: בפרספקטיבה של היום איך את רואה את הקשר הרגשי, אינטימי ומיני שלך עם בעלך מתחילת הקשר?  וקשרים קודמים עם גברים אם היו לך?

תשובה: ״לפני בעלי היו לי 2 חברים, הייתה חברות די טובה אבל את הסקס עשיתי בעיקר בשבילם. גם עם בעלי – עד שפגשתי את יעל כנראה הדחקתי את זה, לא נמשכתי לבעלי אלא החלטתי שהוא יהיה בן-זוג טוב ואבא טוב, והוא באמת היה טוב אלי. יכולתי במשך  השנים להדריך אותו להביא אותי לריגוש ואורגזמה כמו שאני עושה באוננות, ולקראת חדירה אם לא הייתה מספיק רטיבות בנרתיק השתמשתי בחומר סיכה. הוא אדם טוב, בלי הרבה דרישות וציפיות, סגור, קיבל את מה שהיה ונושא הסקס אף פעם לא עלה בינינו.״

 

שאלה: האם היו לך פנטזיות על נשים בעבר? האם את מופתעת מהמשיכה שלך ליעל?

תשובה: ״אני לא כל כך מופתעת, פתאום זה מסתדר לי, אני חושבת שמדי פעם היו לי פנטזיות על נשים והדחקתי אותן. לא רציתי לבדוק עם עצמי מה זה אומר כי לא רציתי לפרק את המשפחה, זה כואב מדי״.

 

בפגישות הראשונות דורית הבינה שמבחינתה אין דרך חזרה. היא רוצה לממש את  קשר עם יעל. היא לא רוצה לחזור להיות בת-יענה ולהתכחש לעצמה. היא הפנימה לאט לאט שהיא צריכה להתעמת עם עצמה בהקשר לפגיעה הרבה שפגעה בבעלה בעצם הקשר ובהסתרה, להתעמת איתו ולבקש סליחה, לשתף אותו במה שעבר עליה. הצעתי לה שתשתף אותו ברמה רגשית וברמה של משיכה מה עבר עליה איתו ועם יעל, אבל בלי להיכנס לפרטים על החוויות המיניות עם יעל. כמו כן, להפנים ולהתמודד עם כך שאם רוצה לממש את הזוגיות עם יעל תצטרך להתמודד עם פרידה מבעלה ועם שיתוף הילדים בהחלטה להיפרד. בנוסף עליה להתמודד עם שיתוף הילדים בכך שיש לה קשר אינטימי עם אישה. בהחלט משבר גדול והתמודדויות לא פשוטות אבל חשובות.

 

בהמשך דורית עברה תהליך כואב וקשה של פרידה מבעלה, שגם הגיע איתה למספר פגישות. הם קיבלו גם הדרכה לגבי שיתוף הילדים. הפניתי אותם לגישור לגרושים להמשך התהליך.

אני מזמינה אתכם לבוא ולהתייעץ איתי. כמו כן אשמח לקבל מכם שאלות ותגובות, מרים ברנר

ליצירת קשר: מרים  ברנר 052-2347976

מרים ברנר - מטפלת מינית מוסמכת

קליניקה פרטית בגני תקוה במרכז, טיפול מיני אישי וזוגי , קשיים כמו חשק, פערים בחשק, בעיות זקפה, שפיכה מהירה, כאבים בחדירה, אורגזמה, שינויים עם הגיל, קושי בהתמודדות זוגית עם קונפליקטים, ועוד.
חברה באיט״ם ( אגודה ישראלית של מטפלים מיניים ), למעלה מ30 שנות נסיון, בעבר מנהלת מקצועית של המרפאה לטיפול מיני מרכז רפואי ״רעות״ בתל אביב, בעלת טור באתר ״מוטקה״ לגילאי 50+ ו 60+ מעגלי החיים.

שם איש קשר: מרים ברנר

סיווגים