רונן רוזנבלט ניר - דיקור סיני

דיקור סיני כי זה עובד!

דיקור סיני לטיפול בפציעות מאימון גופני

כל מי שמתאמן באופן סדיר נאלץ להתמודד לפחות פעם אחת עם כאב הקשור לאימון הגופני אותו ביצע. חלק מהמתאמנים חוזרים לשגרה במהירות אך לחלק, החזרה עשויה להיות ממושכת וכואבת. דיקור סיני יכול לעזור מאוד בטיפול בפציעות ספןרט


 

בשנות הקריירה שלי הזדמן לי פעמים רבות לטפל בספורטאים שהגיעו אליי עם פציעות מגוונות באזורים שקשורים בצורה כזו או אחרת לפעילות גופנית שהם מבצעים, אם בצורה חובבנית, ואם באופן מקצועי, תחרותי.

מטופלים אלה מגיעים אליי לרוב אחרי שנטלו תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידים (NSAIDS).

התרופות הללו מסייעות לחלקם בצורה מלאה, אצל אחרים הן מביאות לשיפור מסויים בתסמינים, אך לרבים מהם הן אינן עוזרות כמעט בכלל. השימוש בתרופות אלו הינו נרחב ביותר, אך החשש הוא מתופעות הלוואי הפוטנציאליות שלהן כדוגמת דימומים וכיב בקיבה, כאבי בטן, והפרעה לתפקודי הכליות.

 

בשל הסיכונים הללו, החליטו חלק מן הספורטאים לשנות גישה טיפולית, והם פונים לרפואה הסינית, בדגש על הדיקור הסיני לטיפול בפציעות ספורט.

 

מרבית האנשים מודעים כיום לעובדה שהדיקור הסיני יעיל מאד בהפגת כאב. על כך קשה להתווכח. אך אינם יודעים כי חשובה עוד יותר היא פעולתו של הדיקור הסיני לשם החלמה מהירה מן מהפציעה, וזאת באמצעות שחרור חסימות בתעלות האנרגיה לאורך הגוף. תעלות אלו נקראות ׳מרידיאנים׳, והחדרת מחטי הדיקור בנקודות ספציפיות שעל גבי אותם מסלולים, יסייעו להאצת הזרימה האנרגטית החופשית, מה שכאמור יזרז את תהליך ההחלמה כולו (בנוסף להפחתת הכאב כמובן).

 

מטופלים רבים שהגיעו אליי עם מתיחות שרירים או נקעים, חזרו להתאמן בכמחצית מהזמן שבדרך כלל לוקח להם להחלים. לא פחות משמעותית היא העובדה שדיקור סיני אינו נושא בחובו תופעות לוואי כלשהן. 

 

הדיקור הוא גם טכניקת טיפול מצויינת לבעיות כרוניות הקשורות למערכת השריר והשלד כמו למשל: דלקת בגיד (טנדיניטיס), ברוסיטיס (דלקת ונפיחות של הבורסה), וארטריטיס (דלקת פרקים), שהינן תלונות נפוצות ביותר בקרב האוכלוסיה בכלל, ובקרב הספורטאים בפרט. הדיקור הסיני מסייע בפתרון הבעיה באמצעות שיפור זרימת האנרגיה והדם לאזור הדלקתי או הכואב.

 

הטיפול הקונבנציונלי לתופעות הללו הינו כאמור נטילת נוגדי דלקת שאינם סטרואידליים (NSAID’S) ובמידה ואינם מסייעים, ימליצו בדר״כ הרופאים על זריקת קורטיזון (סטרואידים). אותן תופעות לוואי בהם דנו קודם יכולות להופיע גם כאן כאשר נטילת התרופות היא על בסיס כרוני. הדברים עלולים להגיע עד לכדי קרע בגיד במקרים מסויימים. לעומת זאת, הטיפול בדיקור סיני הינו טיפול טבעי המשיג הקלה דומה בתופעות אך ללא תרופות או תופעות לוואי.

 

תופעת לוואי רצוייה דווקא שהדיקור הסיני עשוי ליצור במהלך הטיפול בפציעות היא שיפור בתחושת האנרגיה בגוף. סוגייה זו קצת קשה יותר להבנה מנקודת מבט טיפוסית מערבית, אך הרפואה המשלימה, והדיקור הסיני בתוכה, נועדו לתמוך ולחזק את המטופל ברמה ההוליסטית (כללית), ובין השאר תהיה להם השפעה חיובית במצבים כמו עייפות, חולשה וכו׳. יש לדברים חשיבות מיוחדת אצל ספורטאים, שכן ברורה לכל עד כמה משמעותית רמה אופטימלית של אנרגיה להשגת ביצועים ספורטיביים טובים.

על אף העובדה שדיקור סיני עשוי שלא להתאים לאלה הסובלים מפוביית מחטים, קיימות כיום שיטות טיפול חדשות, המבוססות על אותם עקרונות, אך ללא שימוש במחטים. כך לדוגמא ניתן לעשות שימוש בטיפול בלייזר (דיקור סיני ללא מחטים).

 

מצבים רפואיים נוספים שהדיקור הסיני יכול לעזור להם:

מצבי נקע ומתיחות אקוטיים

מצבי ארטריטיס כרוני ואקוטי 

טנדיניטיס וברוסיטיס

כאבי גב תחתון

 

גשו עוד היום למטפל מוסמך המטפל בדיקור סיני לשם אבחנה וטיפול מתאים, ותנו לגוף שלכם את מה שבאמת מגיע לו, רפואה טבעית ויעילה, ללא תופעות לוואי, שתסייע גם בהחלמה המהירה וגם בשיפור ההישגים הספורטיביים.

 

 

 

רונן רוזנבלט ניר- מומחה בטיפול בדיקור סיני לבעיות כאב ופציעות ספורט

https://www.acufamilyclinic.com/sport-injury

 

רונן רוזנבלט ניר - דיקור סיני

רונן רוזנבלט ניר- בוגר מכללת מדיסין, לאחר סיום לימודיי במכללת מדיסין (2005), נסעתי להשתלמות בבית החולים האוניברסיטאי בצ׳אנג-דו שבסין.

מנהל היחידה לרפואה משלימה לשעבר שבבית החולים איכילוב שבתל אביב.

מומחה בטיפול בדיקור סיני לכאב (פריצת דיסק וכאבי גב וצוואר, ברכיים וכתף, כאבי ראש ושאר בעיות כאב) ופציעות ספורט ובטיפול בדיקור סיני לבעיות פוריות (אי-פריון) של גברים ונשים. הפחתת סטרס וחרדה.

5% הנחה לחברי הרשת שלי.


שם איש קשר: רונן

סיווגים

וידאו: