שיחה - 10 תובנות לשיחה מקדמת.

כל שיחה הולכת והופכת בימים האלו למורכבת יותר ויותר

בישראל ולא רק בה הסבלנות והסובלנות מפנות מקומן לדעתנות והקצנה. שיחות הופכות מהר מאוד לוויכוח. יותר חשוב להשמיע דעה מאשר להקשיב ולהכיל , אפילו אם לא מסכימים, אולי אפשר ללמוד משהו שלא ידענו? אולי האחר יכול להאיר לנו זווית אחרת?

מה הסיבה שהעולם עובר מתרבות השיח לקיטוב וכחני?

אני לא יודע אם כי תנו לי להציע השערה.
המאה העשרים ואחת היא המאה של התקשורת, לא תקשורת בין אישית כמובן...... תקשורת משודכת אלקטרוניקה.
נער/ה ממוצעים מעבירים 100 מסרונים ביום לפחות, זמן התקשורת דרך המסך עולה כבר על זמן התקשורת הישירה, אנחנו, לא רק כחברה אלא כזן הולכים ומאבדים את היכולת להישיר מבט ולתקשר ישר לתוך העיניים תוך הקשבה מלאה וניהול שיחה מקדמת.

אין איזון בין דיבור והקשבה הרצון לדבר עולה על המוכנות להקשיב - והתוצאה דיבור בו זמנית אשר הדציבלים שלו הולכים ועולים לכדי ערבוב חסר פשר ומטרה.

זה בדיוק הזמן להעלות את המודעות לתקשורת בין אישית מקדמת, זה הזמן להאיר את רזי השיחה וללמדה מחדש.

בעולם האינסטננט גם אנחנו העוסקים באימון יכולים לחטוא וללמד שעל מנת להראות שאנחנו מקשיבים לאחר עלינו לעשות תנועות גוף של מקשיב, להנהן במקום הנכון להסתכל בעיניים, להוציא פה ושם אהההממממ.
אנחנו כבר מעבר לזה. כשמקשיבים באמת זה בא לבד וזה שמולך יודע את זה גם מבלי שתהמהם לו כל חצי דקה!

מהי שיחה?

שיחה היא הכלי העיקרי של עבודתי אני משוחח עם אנשים אותם אני אוהב יותר או פחות , כאלו שאיתם אני מסכים ועם אלו שאין בינינו הסכמה אפילו ברעיון אחד וזה בסדר. עם זאת כל שיחה היא שיחה מקדמת שממנה אנחנו יוצאים בתחושה שהיה חיבור, שהיה מעניין, שלא בזבזנו זמן, לא פגענו זה בזה והצלחנו לבטא את עצמנו בצורה שהבנו זה את זה אם כי לא תמיד מסכימים.

את כל תורת השיחה, דיבור והקשבה לא אתן כאן כמובן אלא 10 תובנות ל-שיחה מקדמת שאם תאמצו לפחות אחת מהן כבר תשדרגו את רמת התקשורת שלכם.

10 תובנות לשיחה מקדמת:

1. אני יודע ששמעתם את הביטוי הזה כבר כמה פעמים, לא יעזור לכם קבלו את זה עוד פעם. היו בכאן ובעכשיו היו נוכחים בשיחה, האם הטלפון יותר חשוב מזה שמולכם? האם הוואטסאפ? תחשבו על זה..... בשיחה - היה בשיחה, ואם היא משעממת פשוט צאו ממנה, אבל כל עוד אתם שם היו שם, כמובן באם ערך הזמן חשוב בעיניכם.

2. היה מכיל בהקשבה. אני יודע שיש דעות שמרגיזות, דעות שונות לגמרי משלנו עם זאת כל עוד אתה מחליט להיות שם תן לדעות האחר מקום, אתה לא חייב להסכים אתו בכדי להכיל את דעותיו , יהיו שונות ככל שיהיו. הרבה מפחדים להכניס את דעת האחר שמא חס ושלום הדעה האחרת תחליף את דעתם הם. לא יקרה לך כלום אם תבין את האחר אפילו לא תסכים אתו. תתפלא שכשאתה עושה את זה גם השני נפתח.

3. בהקשבה מלאה אתה לא חושב כל רגע מה לענות, לא אוסף מדבריו את מה שמתאים לך בכדי להכין תשובה מוחצת שתראה לו מי אתה, ברגע שאתה עושה את זה כבר הפסקת להקשיב. שיחה טובה היא שיחה שכל צד מקשיב לשני עד הסוף כשהכוונה היא להחליף דעות, לנסות לשכנע, ללמוד זה מזה, להגיע להבנה ולא להתנצח בפינגפונג של טיעונים שלא חודרים את תודעת האחר.

4. תזרום. כדי ששיחה תזרום גם עלינו לזרום בתוכה, אל תתקע ברעיון, אל תחפור שוב ושוב ב"אמרת" . בשיחה לא תמיד אומרים את המילה הנכונה, לא תמיד אתה מבין נכון את זה שמולך, אם כך אל תיתקע בכל מילה או משפט, יאללה דלג ושחרר. זרום הלאה.

5. לא כל דבר אתה יודע.
אל תתבייש לומר אני לא יודע, הרי אתה לא יודע הכל נכון? הרבה מתביישים להודות שהם לא יודעים, ומה יוצא מזה? שקרים ואי דיוקים זה מוזיל עת ערך המילים.
אז מה קרה???? אז אתה לא יודע הכל. הנה גם אני לא יודע הכל מודה......

6. זה לא הכל עלייך Its non all about you
כשחבר מספר לך את סיפורו, מוציא את כאבו, למשל, מישהו קרוב לו נפטר, מה יוצא לך מזה שאתה מעביר את הנושא אלייך? שאתה אומר לו "כן אני יודע איך אתה מרגיש, לי זה גם קרה ואז הרגשתי....." הלווו, מה שאתה הרגשת זה לא מה שהוא מרגיש, אין מצב אחד דומה לשני. אין אדם חווה חוויה כמו השני, תן לו את המקום שלו, הוא התחיל קודם. אתה רוצה להזדהות אתו תקשיב לו. אל תספר את הסיפור שלך.
אם חבר מספר לך על הצלחה שלו, על אוטו וגדול חדש שקנה מה תוסיף לשיחה אם תספר על ההצלחות שלך ועל ידי כך תצמצם את שלו, מה זה ייתן אם תגיד ששלך יותר גדול? מה?

7. אל תשווק את עצמך בכל שיחה.
כן יש שיחות שיווק, כן יש שיחות שבהן המטרה שלך להביא את זה שמולך להשתמש בשירותיך או לקנות ממך. מכירים את אלו שבכל שיחה, גם באירוע חברתי, גם במושב לידך במטוס מנסים לשווק את עצמם עד כדי טרחנות? זה שקוף וזה מעצבן. אז זהו אל תהיה כמוהם, יאהבו אתכם פחות. "לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמיים" (קהלת ג1).

8. פעם אחת מספיק אמרתם משהו, השני שמע? אוקי תמשיך, אל תחזור שוב ושוב על אותו הדבר, נכון שאתה חושב שזה ממש חשוב לחזור על זה שוב... ושוב.... את זה שמולך זה מפעיל, יוצר בו אי נוחות והכי נורא שזה משעמם! אתה הרי לא רוצה להיות משעמם נכון?

9. אחי עזוב את הפרטים. נכון , אני מכיר את המשפט "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים" גם אני משתמש בו מתוך אמונה בצדקתו אם אתה מהנדס או רופא או רואה חשבון או שעוסק במילים, הפרטים חשובים ומאוד. בשיחה, אם תתחיל להיכנס לפרטים של איך ומה בדיוק מי אמר למי ובאיזה הקשר נאמר, איך נראה כל אתר בטיול האחרון, תגלה מהר מאוד נמנום קל הולך ומתגבר אצל חברך לשיחה או לחלופין עצבנות גוברת. דומה הדבר לאלו שהיו חוזרים פעם מחול ומזמינים את כולם לערב שקופיות. מי ששכח מה הן שקופיות, עיין הערך בויקיפדיה.

10. היה ממוקד קצר חד ומדויק במסר. זה משפט שאני חוזר עליו כל מפגש אימון מול תלמידי, מאמן טוב הוא זה שמעביר מסרים מדויקים במיקוד ובקצרה . אין סיבה שכולם לא ינהגו כך, אם אתה מצליח לעשות זאת כושר השכנוע שלך עולה, רמת הרצון להקשיב לך עולה, וכן גם ההערכה לדבריך.

איל חובב מאמן עסקי ואישי
מכללת קשת המרכז למקצועות האימון


מוצרים ושירותים

+ לשירותים שלנו + למוצרים נוספים

איל חובב מאמן אישי ועסקי, מכללת קשת מרכז למקצועות האימון

איל חובב מאמן אישי ומנטור עסקי.
כאחד המייסדים והבעלים של מכללת קשת, כ-מאמן אישי ומנטור עסקי והן כיזם ואיש עסקים בינלאומי, ליווה איל מאות בעלי עסקים, חברות, ארגונים עסקיים ומדיניים, כמו גם אלפי אנשים להגשמת חלומם ולהצלחה מדידה.
כמנהיג לפריצות דרך אישיות ועסקיות, יש באיל תמהיל ייחודי הכולל ניסיון עסקי עשיר, הבנה עמוקה של נפש האדם, כריזמה, מנהיגות טבעית, ויכולת יצירת מוטיבציה. כל אלו שמים אותו בקו הראשון של מומחיות לפריצות דרך, הצלחה מדידה, והעצמה אישית.
מתוך אלפי התהליכים בהם היה מעורב ואותם חקר בארץ ובעולם, חשף איל את הסודות להצלחה מדידה, ואת הקוד השומר מפני כישלון פרטים וארגונים.
בהיותו סקרן ואוטודידקט, איל נמצא בלימוד מתמיד, וחוקר במרץ תחומים כמו: תחומי הצלחה עסקית ואישית, תקשורת בין אישית, קבלת החלטות והעצמה.
כבעלים של מכללת קשת, וכ-מאמן אישי ומנטור עסקי איל מייצר שינוי באנשים, בצוותי עבודה ובארגונים דרך סדנאות , קורסים, הרצאות , הכשרות דורות מאמנים חדשים, כתיבת תכנים אימוניים מקוריים, ואימון עסקים, ארגונים ואנשים פרטיים.
איל הוא סמל לנחישות, התמדה, ודבקות במטרה.
מוטו חשוב של איל לחיים:
"חכמה שאין מאחוריה עשייה אינה חכמה כלל – כך אני נוהג וכך אני מנהיג."

מיל קשת: info@keshet-master.org

איל חובב מאמן אישי ומנטור עסקי

מוזמנים לפנות ליצירת קשר למפגש אימון אישי ראשון ללא עלות אם דרך השארת פרטים או ישירות מולי דרך המיל האישי או הטלפון.
מיל ישיר: ayal@hovev.com
טלפון:054-4441823

10% הנחה לחברי הרשת שלי.


שם איש קשר: איל חובב

סיווגים

וידאו: