באילו חומרים משתמשים כאשר רוצים לאטום את הגג

ביצוע איטום גג הינו לא פחות מאמנות המחייבת מומחיות, השקעה ומסירות. בשל חוסר הפיקוח ההולם על תחום זה בארץ ישנם לא מעט "חאפרים" המבצעים עבודה חובבנית או לא יסודית אותה הם מעוניינים לסיים בתוך שעות ספורות – כאשר הניזוקים האמיתיים הם הדיירים. 

החומרים לאיטום הגג

ביצוע איטום גג הינו לא פחות מאמנות המחייבת מומחיות, השקעה ומסירות. בשל חוסר הפיקוח ההולם על תחום זה בארץ ישנם לא מעט "חאפרים" המבצעים עבודה חובבנית או לא יסודית אותה הם מעוניינים לסיים בתוך שעות ספורות – כאשר הניזוקים האמיתיים הם הדיירים. 

מחירה של עבודה לא איכותית

דיירים נאלצים לשלם הון תועפות על ביצוע עבודות איטום לגג שלם, ולשלם שוב פעם על עבודה כפולה לאחר שזו הראשונה לא התבצעה כראוי. מיותר לציין את רמת האכזבה והקושי של דיירי הבניין מביצוע עבודה זו, לאחר שהשקיעו את מיטב כספם בציפייה לאיטום איכותי. 

סכנות בהימנעות מביצוע איטום

איטום גג באיכות גבוהה מונע את הצטברותם של לכלוך ועובש הנוצרים ומצטברים בשל הרטיבות הקיימת בחלקים הפנימיים של הבניין. הבעיה חמורה עוד יותר במקרים בהם ישנה רטיבות קפילארית, היינו רטיבות המתפתחת לכיוון מעלה, הכיוון ההפוך מכיוון הזרימה הטבעי של המים. עבודת איטום איכותית מבוססת על שימוש בחומרים איכותיים, שמירה על נהלי עבודה מקצועיים והיעדר פשרה בביצוע שלבי האיטום השונים.

חומרי איטום נפוצים

בחירת חומר האיטום הינה בעלת השפעה משמעותית על אופי העבודה ועל האיכות הסופית המתקבלת בשימוש בחומרים מסוימים ואחרים. בחירה לא נכונה של חומר איטום לגג יכולה להביא אף למצב של צורך בביצוע מחודש לגמרי. חומרי האיטום הנפוצים ביותר כיום בשימוש לאיטום גגות כוללים יריעות איטום ביטומניות, זפת חם, חומרי איטום פוליאורטניים העשויים משחה, חומרי איטום ביטומניים משחתיים, חומרי איטום אקריליים ופולימריים וכן יריעות PVC, TPO, EPDM.

מילון האיטום השלם - מושגים שחייבים לדעת

התפתחות משמעותית בתחום האיטום

מגוון החומרים הקיימים לאיטום גגות מלמד וודאי את הקוראים כי אין האיטום עניין של מה בכך. סוגי חומרי האיטום השונים התפתחו והתרבו דווקא בשל הורך ההולך וגובר באיטום איכותי ובהתפתחויות משמעותיות בתחום הבנייה והאיטום, הנולדות מתוך עלייה בדרישה לבטחון בתוך הבית. חומרי האיטום השונים מותאמים כל אחד מהם לסוג אחר של גג והבחירה בכל אחד מחומרי האיטום מחייבת הבנה עמוקה ורבת שנים באשר להתאמה של החומר המתאים.

התאמת חומרי איטום

ניתן לסכם את הכללים המנחים את עבודת האיטום בהתייחס לחומרים המתאימים לאיטום הגג: חומרים המשתייכים לאותה משפחה הם בעלי יכולת האחיזה הטובה ביותר ולכן רצוי להתאים את חומר הגלם לפי חומר הבסיס המונח זה מכבר על גג הבית. לדוגמה – בטון וזפת יהיו בעלי אחיזה מצוינת בשל השתייכותם לאותה משפחה. כמו כן, יש להסיר את השכבה הראשונה טרם הנחת השכבה הבאה אחריה.

 

דוד אהרון - בעלים של חברת איטום עדן אקספרס

איטום עדן - איטום גגות, זיפות גגות ועבודות איטום מיוחדות

כל סוגי האיטום - זפת, יריעות, גגות מרוצפים. ציוד מיוחד להזזת אדניות, מאגרי מים ובריכות, קירות, תפרים, מרזבים, מרתפים. מבוצעות עבודות בהתאם למפרט טכני של מהנדס. חוות דעת קבילה לבית משפט עם אומדן עלויות האיטום, גישור לפני משפט.
לפרטים נוספים וליצירת קשר היכנסו לאתר החברה שלנו

שם איש קשר: דוד אהרון

סיווגים