ד"ר האוס

אינסטלטורים

תיקון נזילה באסלה

אסלה היא "רהיט" מאד שימושי בכל בית ובית. השימוש בה הוא יומיומי ועל ידי יותר מאדם אחד בדרך כלל. על כן, כצפוי, יתכן מצב של בלאי בגוף האסלה. בלאי שכזה יכול לגרום לכל מיני בעיות בשירותים, והמשמעותית מכולן היא נזילה באסלה. נזילות בשירותים יכולות לנבוע ממספר גורמים שונים, ביניהם בעיות במיכל ההדחה ובעיות בגוף האסלה.

נזילה באסלה קלה יותר לאבחון, כיוון שניתן להבחין ברטיבות מסוימת על גבי המרצפות המקיפות את אזור האסלה. דרך נוספת לאיתור נזילות מים באסלה היא על ידי הנחת נייר עיתון מסביב לאזור האסלה על המרצפות, והפעלה של מיכל ההדחה בשירותים. במידה ונייר העיתון יהפוך ללח מדובר אכן בנזילה באסלה. כך גם ניתן לאתר את אזור הנזילה ולתקנה. תיקון נזילות באסלה אינו תהליך מורכב מדי, ולא כרוך בעבודה קשה. זהו תיקון שבהחלט ניתן לבצע בכוחות עצמכם, ולאו דווקא על ידי אינסטלטור.

תיקון נזילה באסלה - איך עושים את זה?

לאסלה יש שני חיבורי מים - אחד בין אסלה לרצפה, והשני מהמצוף לשירותים למטה. יש לבדוק מהיכן מתחילה הנזילה. במידה ומדובר בחור גדול תדרשו להחליף את כל גוף האסלה. במידה ומדובר בחור קטן תוכלו להגיע למצב של תיקון נזילה באסלה ללא החלפת אסלה.

ניתן לתקן אסלה דולפת על ידי סגירה בבטון, הדבקה או הברגה. בטון היא השיטה הפחות מומלצת מאחר והיא כמעט בלתי הפיכה. הברגה של האסלה הקיימת מצריכה קידוחים ולכן יותר מורכבת. הדבקה היא שיטה מהירה שחוסכת קידוחים והיא המומלצת לצורך תיקון נזילה באסלה.

יש להסיר את שכבת הסיליקון הישן על ידי חומר שקונים בחנויות לחומרי בנין. חומר זה ימיס את שכבת הסיליקון הישנה, ויפנה מקום לשכבה טרייה חדשה.כעת יש לנקות את אזור הרצפה המקיף את האסלה (אפשר להיעזר בנייר ליטוש לניקוי סופי של הלכלוך) ולמרוח שכבת דבק סיליקון חדשה. דבקים מומלצים: Montagekit של Bison, דבק פרופוקסי או סיליקון היבריקיפס סופר 7. בכל המקרים יש לקרוא את הוראות היצרן לגבי אופן השימוש בדבק.

עם סיום ההדבקה יש להמתין מספר שעות מבלי להשתמש כלל באסלת השירותים, ומבלי להפעיל את מיכל ההדחה.

טיפים:

יצרני אסלות דורשים באופן מפורש שלא לבטן אסלות למקום, מאחר ולבטון ולחרס ממנו עשויה האסלה מקדמי התפשטות תרמיים שונים, והדבר עלול לגרום לסדיקת האסלה. מומלץ לבדוק נזילות מים בשירותים אחת לשנה. ודאו שכל צרכני המים סגורים (ברזים, מדיח כלים, מכונת כביסה וכד', ובדקו במד המים שה"פרפר" אינו מסתובב. אם הוא מסתובב, ואפילו בצורה איטית, זהו סימן שקיימות נזילות בצנרת הבית שלכם, בשירותים או באחד הברזים האחרים.

כללי בטיחות:

במהלך תיקון נזילות באסלה חשוב להקפיד על בטיחות בעבודה, בעיקר בשל העובדה שאתם נזקקים לשימוש בחומרים כימיים מסוכנים.הקפידו להשתמש בכפפות גומי לאורך כל תהליך תיקון נזילות באסלה.

החומר שמסיר את ציפוי הסיליקון הישן הוא חומר חזק ומסוכן, שבד"כ רק אינסטלטורים מוסמכים משתמשים בו. אי לכך, חשוב מאד להקפיד ולעבוד על פי הוראות היצרן שעל גבי אריזת החומר. יש להקפיד על כללי העבודה ולשים לב שהחומר אינו גורם נזק לריצוף שמסביב לאסלת השירותים. כמו בכל עבודות האינסטלציה בבית יש להקפיד להרחיק את שאר בני המשפחה מאזור הפעילות כדי להימנע מפגיעה כלשהי בהם

ד"ר האוס

ד"ר האוס

אודות

ד"ר האוס בעלת ניסיון רב תחומי בכל סוגי השיפוצים ומערכות המים , מתמחה בגימורי בניה איכותיים, מעניקה יחס אישי ומקצועי ללקוחותיה. במהלך שנות קיומינו ביצענו מגוון רחב של עבודות שיפוצים: הקמת בתי עסק משרדים חנויות ומסעדות, מאות שיפוצי דירות , עבודות גמר ותוספות בנייה.

ד"ר האוס מתמחה בשיפוץ דירות מרוהטות ומאוכלסות, מעטיפה וניילון חפצים ורהיטים ועד התחשבות בשכנים במהלך העבודות השונות, מומחים בעבודה בדירות מרוהטות ומאוכלסות, ניילון חפצים ואריזתם, שיתוף פעולה מלא אם המשתתפים בפרויקט (אדריכלים, מפקחים,מהנדסים ובעלי מקצוע), מתן שירות ברמה גבוהה תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, פיקוח מלא בזמן הפרויקט והתחייבות לעמידה בלוח זמנים. דירות, בתים ועסקים לדוגמא ושפע המלצות.


שם איש קשר: ליאור

סיווגים