טיפולים מהמזרח הרחוק

רפואה אלטרנטיבית ברמת גן

טיפול בתסמונת טרום וסתית PMS ברפואה סינית

המאמר דן על תסמונת טרום וסתית , סינדרומים ע"פ הרפואה הסינית ומערבית וצמחי מרפא מומלצים .

 

 


 

טיפול בתסמונת טרום וסתית PMS  ברפואה סינית

תסמונת טרום וסתית מוגדרת כקובץ של סימפטומים פיזיים נפשיים ורגשיים שמופיעים בערך שבוע לפני המחזור ונעלמים או מופחתים ביום השני של המחזור , הסימפטומים יכולים להתבטא במיגרנות הורמונליות , פריחות עור , אקנה , נפיחות או גודש בשדיים ,בצקות ,עצבנות ,פלפיטציות (הלמות לב), נדודי שינה, דיכאון , התקפי חרדה , רגישות יתר ,מצבי רוח משתנים , כאבי בטן שמוקרנים לגב וכדומה.
ע"פ הרפואה הסינית מדובר : בסטגנציה של צי הכבד שיכול לגרום לדיכאון עצבנות מיגרנות ועוד , חוסר יאנג בטחול ובכליות שיתבטא בבצקתיות שלשולים ורגישות לקור או חסר יין בכליות שיתבטא למשל בנדודי שינה או הזעות לילה .
הרפואה הסינית מביאה עמה פתרונות יעילים ומהירים :
ניתן לפתור את הבעיה בדיקור ובצמחי מרפא .
צמחי מרפא מומלצים :
1) אנג'ליקה סינית (DONG QUAI)
 
 אחד מכינוי הרבים ל הצמח הוא "הג'ינסנג הנשי" שהוענק לו על שום פעילותו המאזנת והמזינה של המערכת ההורמונלית הנשית , הוא משמש ברפואה הסינית המסורתית מזה אלפי שנים להקלה בכאבי מחזור ובתופעות  הידועות כ PMS  ברפואה זו הוא מקוטלג כ "מעצים דם" (BLOOD TONIC)

פעילות רפואית :
מאזן- מזין מערכת הורמונלית , מחזק אברי רבייה נשיים , ממריץ מרה , מחמם , ממריץ קיבה , משפעל חיסון , מקדם – מסדיר מחזור חודשי , מקדם אסטרוגן , מריר ארומטי, משלשל עדין , משפר זרימת דם היקפית, משפר תנובת חלב אם , נוגד עווית (רחם) , נוגד קרישה .

התוויות נגד :
הריון: אסור בששת החודשים הראשונים להריון.

מחקרים :

מחקר שפורסם ב-Biomed Pharmacother דיווח על ירידה במספר התקפי מגרנות (הקשורות למחזור) בזמן נטילה יומיומית של פורמולה שהכילה 60 מ"ג איזופלבון, 100mg אנג'ליקה סינית ו-50mg קוהוש שחור למשך 24 שבועות. השפעתו של האנג'ליקה כצמח בודד אינה ברורה ודרושים מחקרים נוספים.5
מחקר שנערך במכללת צ'אנגדו לרפואה סינית מסורתית בסין, בדק השפעת אנג'ליקה סינית על עוצמת זרימת הדם ועל המצאות הפרוסטגלנדין F2 alpha במטופלות שסבלו מכאבי מחזור, לאחר שבמחקר קודם נמצא שנשים עם דיסמנוריאה סבלו מזרימת דם לקויה ומרמה גבוה של אותו פרוסטגלנדין. מתן אנג'ליקה במשך שלושה חודשים החזיר את זרימת הדם ואת רמות הפרוסטגלנדין לטווח הנורמה.

2) שיח אברהם VITEX AGNUS

מקור הצמח, ממשפחת הוורבניים, במזרח התיכון ובמרכז אסיה והוא נפוץ גם בישראל.

שיח אברהם מקובל בשימוש הרפואות המסורתיות של האזור עוד מימי קדם. אבי הרפואה, היפוקרטס, שחי ביוון במאה החמישית לפנה"ס, הציע להשתמש בו לטיפול בפציעות, בזיהומים ובעזרה בפליטת השלייה לאחר הלידה. דיוסקורידס (מאה ראשונה לספירה) המליץ על הצמח לטיפול בזיהומים שמקורם ברחם וכמקדם מחזור חודשי. בפרס שימש הצמח לטיפול באי-שפיות, בטירוף ובאפילפסיה
ברפואת הצמחים המודרנית נחשב שיח אברהם לצמח ייחודי במנגנון השפעתו ההורמונאלית. הוא משפיע על המאזן ההורמונאלי דרך התערבות בהשפעת ההיפותלמוס על פעילות בלוטת יותרת המוח, דבר הגורם להגברת הפרשה של LH והפחתת FSH, ובכך משפר את פעילות הגופיף הצהוב ומגביר הפרשת פרוגסטרון בשחלה.
השפעתו זו הופכת אותו לצמח בחירה עיקרי בטיפול במגוון בעיות בעלות רקע הורמונלי בנשים. עוצמת פעילותו בינונית.
פעילות רפואית
מאזן\מזין מערכת הורמונלית (נשים), מדכא יצר מיני (גברים), מחזק איברי רבייה (נשים), ממריץ\מניע, מעורר יצר מיני*, מקדם פרוגסטרון, מקדם\מסדיר מחזור חודשי, משפר תפקוד מיני*, משפר תנובת חלב אם, נוגד דיכאון, נוגד עווית.

* בקרב נשים בלבד.
מחקרים :
בשנים 2001-2011, מספר מחקרים קליניים מבוקרים ואיכותיים נערכו בגרמניה ובסין, בהם העריכו את יעילות הצמח בטיפול בתסמונת קדם וסתית בדרגה בינונית עד חמורה.
טיפול עם הצמח הושווה לטיפול בתרופה fluoxetine במצבי דיכאון הקשורים לתסמונת קדם וסתית, ונמצא כי הטיפול הצמחי הראה עדיפות לעומת התרופה הסינטטית.
ניסויי מעבדה הצביעו על פעילות אימונו-מודולטורית (מוסתת חיסונית) של מרכיבי הצמח מסוג פלבונואידים, דיטרפנים ונוספים.
תמציות כוהליות מפרי הצמח הדגימו פעילות ציטוטוקסית in vitro כנגד מספר קווי תאים סרטניים ממקור אנושי, כולל סרטני צוואר הרחם, שחלה, שד, קיבה וקרצינומה ריאתית.

להתייעצות תמיכה או קביעת פגישת אבחון  ניתן ליצור עמי קשר
ב 0523-273563 או לשלוח הודעה דרך האתר ואחזור אליך בהקדם האפשרי  .

משה מרום

מטפל בכיר ברפואה סינית : דיקור , צמחי מרפא , טווינא (פיזיוטרפיה סינית) , סו-טאי .

מתמחה ב אי פיריון , בבעיות כאב .

ניתן ליצור קשר עמי דרך הפלפון 0523-273563 או להשאיר הודעה באתר .

טיפולים מהמזרח הרחוק

טיפולים בדיקור סיני , טווינא (עיסוי סיני) , צמחי מרפא , הומאופטיה , סו-טאי לאיזון הגוף (פיזיוטרפיה יפנית)

שם איש קשר: משה

סיווגים