מה בין אימון לשיקום

תהליך אימון למיומנויות חברתיות כתהליך כתמיכה וקידום שיקום חברתי ותעסוקתי לצעירים, כולל אנשים עם קשיים נפשיים מורכבים.

אימון למיומנויות תקשורת וכישורים חברתיים הוא תהליך של מתן פידבק ושיקוף שיש בו כנות בתוך קונטקסט של יחסי אמון טיפוליים. אימון טיפולי זהו תהליך התמיכה הרגשי המלווה את ההתנהלות היום יומית בתהליך השיקום.
כעובדת סוציאלית שיקומית בתחום בריאות הנפש אני מלווה צעירים ומסייעת להם בהשתלבות בחברה על מעגליה השונים – תעסוקה, לימודים, זוגיות, יחסים חברתיים, שעות הפנאי ועוד. למעשה, אני מאמנת אנשים עם בעיות נפשיות לתפקד למרות המגבלה ולקיים חיים שגרתיים. אבל המילה שגרה אינה מדויקת, כיוון שאימון טומן בחובו הצבה מתמדת של מטרות ויעדים, שאיפה להתקדמות המעוררת את תחושת החיות וחווית האתגר. כדי לשוב ולחוות את שמחת החיים יש לפתח את העצמי ולצאת מחווית התקיעות וזהו תהליך של התחדשות.
מה שנכון עבור אוכלוסיה של אנשים שעברו משבר וחייהם נעצרו, נכון לגבי כל אדם ואדם משתי סיבות: ראשית, אם אדם שחווה משבר נפשי מסוגל לשקם את חייו ולעבוד על קשיים תוך כדי חיפוש דרכים חדשות, יכול לעשות זאת גם אדם שהרצף התפקודי שלו נשמר. שנית, אין דיכוטומיה בין בריא לחולה אלא כולנו נמצאים איפושהו על רצף, ועל כן המטרה היא תנועה לרוחב מהבלתי נורמטיבי לנורמטיבי ומהבלתי נסבל לרצוי.

ליזי בר יהושע

עו"ס שיקומית

מאמנת לכישורים חברתיים ומיומנויות תקשורת

מנחת קבוצות

דף פייסבוק:

https://www.facebook.com/lizibarpage?ref=hl

טיפול ושיקום נפשי ותפקודי

עובדת סוציאלית M.S.W ומטפלת.
התמחות בשיקום ועבודה עם אנשים עם קשיים נפשיים וחוסר תפקוד על רקע נפשי.
פיתוח מיומנויות תקשורת וכישורים חברתיים.



שם איש קשר: ליזי

סיווגים