טיפול באורכידאה - שמירה על סחלבים בריאים

טיפול באורכידאה - שמירה על סחלבים בריאים

אתם זוכרים  כי  סחלב היה צמח רק עבור העשירים והמפורסמים. ובכן זה היה לפני די הרבה זמן. היום רוב האנשים יודעים כי בסחלבים  די קל לטפל, והוא יכול לתת לך אינסוף תענוג והנאה.  הטריק האמיתי הוא לצבור ניסיון ו השכלה כדי למנוע בעיות. זה באמת לא לוקח הרבה זמן ,ידע כדי לשמור אותם בריאים. לעיתים קרובות אנשים כותבים לי ומבקשים ממני להמליץ על ספרים או מקורות מידע כדי ללמוד על סחלבים.האמת שרוב הספרות היא באנגלית ולכן אתן
כאן כמה עצות:
* שלב ראשוני ויסודי לבחון מקרוב את כל הצמחים שלך פעם בשבוע. זה לא לוקח הרבה זמן, בטח 1 דקה לכל צמח. אבל זה רגע חשוב מאוד.
* בדוק היטב את העלים, כולל החלק התחתון. אם אתה יכול לראות את כל השורשים להסתכל גם .  משך הזמן הצפייה בסחלב שלך יהיה יקר מאוד למניעת    מחלות. לעיתים קרובות בעיות עם השורשים יופיעו סימפטומים על הצמח.אחרי כמה זמן אתה תהיה רגיל לראות מה הוא  מראה נורמלי של הצמח. ואז תוכל    לזהות כל פגם ולהיות מסוגלים לאבחן ולטפל.
* כדי שהטיפול בסחלב יהיה קל, רצוי לרכוש סחלבים מחנות מכובדת ולשאול מי המגדל, לוודא שהם נראים נמרצים. ברגע שאתה מביא אותם הביתה זה חכם  להפריד אותם משאר אוסף  הצמחים שלכם ל כמה שבועות. בכל מקרה,אם יש להם מחלה או חרקים עדיף לא להפיץ אותו.
* צמיחה בריאה טובה של הסחלבים שלך אתה צריך את הכמות הנכונה של לחות וכן זרימת אוויר.לחות עם מחזור אויר החוצה היא מושלמת  למנוע מחלות פטרייתיות. העלים הם הראשונים להיות מושפעים. יהיו שקועות או כתמים רכים.רצוי להניח את הצמחים על מגש מים עם טוף ללא נגיע ישירה במים.

 

* השקו במי מזגן הוא מים מזוקקים
* השקו בבוקר כך ניתן לו מספיק זמן להתייבש לפני רדת הערב
* סחלב חייב ניקוז טוב לכן לא ניתן להעביר את הצמח לתערובת אדמה רגילה
* לא להשקות כאשר יש רטיבות בעציץ
* לדשן בדשן מתאים לסחלבים
* חום הסביבה של הצמח חייבת להיות בסביבות 25 מעלות (הסחלב סובל מקור)
 

  * סחלב פורח תמיד אבל תמיד יהיה יותר יקר מאותו סחלב לא בפריחה, לפיכך עם אתה במשתלת סחלבים ויודעים את שם הזן שמוכרים לך אין לך בעיה לקנות אותו לא פורח היות וזה לא חתול בשק וניתן לדעת איך הסחלב יראה שיפרח.

שאתה בוחר סחלב שאינו פורח אבל הוא בוגר חפש שרידי פריחה קודמת כדי להיות בטוח שהוא פורח ולא איזה מוטאציה נדירה שאינה פורחת .

 

* אני מבקר במשתלות מסוימות ורואה את הסחלבים במקום לאחר זמן כאשר הפריחה מסתיימת וצמחים לא נמכרו בעל הבית אין לו מקום, רצון או סבלנות להמתין לעונת הפריחה הבאה ובדרך כלל ימכור אותם במחירי עלות ואף מתחת להם ובדרך זו אני מעשיר את אלו שברשותי ובדרך כלל בעונת הפריחה הבאה אני זוכה בסחלבים פורחים בכיף.

בחודשים האחרונים (מאי ,יוני) נמכרו במשתלות פלנופסיס פורחים וכעת נשארו שאריות אחרי פריחה , צריך להעיף מבט בפינות המשתלה ולשאול את הבעלים עם נותרו להם סחלבים . חשוב לבדוק שהצמח בריא ואינו עם כנימות או סובל מעודף מים . לפי כך עם העציץ ספוג מים ועם טחב למעלה , לא יציב בעציץ [ שורשים רקובים   , זה רמז שהצמח לא בריא ואין לרכוש אותו .

ירוק ועוד

www.houseplant.co.il

050-558-5051

ירוק ועוד - כל פתרונות הגינון

ירוק ועוד - כל פתרונות הגינון

חברת 'ירוק ועוד' הותיקה בתחום הגינון, בהנהלתו של תומר לוי, נותנת פתרונות גינון בתל אביב ובאזור המרכז כבר עשר שנים.

תומר לוי הינו גנן מוסמך סוג 2, בוגר הגנת הצומח של משרד החקלאות וגוזם מומחה מטעם משרד החקלאות.

חברת 'ירוק ועוד' נפתחה מתוך מטרה לספק מענה הוגן ומשתלם, ובביצוע האיכותי ובסטנדרטים הגבוהים ביותר לצורכיהם לקוחות פרטיים ועסקיים כאחד, בכל הקשור לפתרונות גינון על כל גווניו.

כמו-כן מעניקה חברת 'ירוק ועוד' שירות מיוחד להשכרת כלים, כלי גינון, גנרטורים ועוד באתר www.rent4.co.il, וכן היא מציעה שירות רכישת והשכרת סולמות במחירים משתלמים ובהנחה לשוכרים/לרוכשים דרך האתר (www.sulamott.co.il).
את הסולמות האיכותיים של 'ירוק ועוד', בעלי תו תקן, ניתן להזמין בשניים מסניפינו שבתל-אביב וברמת השרון (בהודעה ובהזמנה מראש).
*במקרים של קניית סולם גבוה המשלוח לבית הלקוח חינם.

ירוק ועוד - כל פתרונות הגינון:
* פתרונות גינון ללקוחות פרטיים ועסקיים
* הקמת ואחזקת גינות
* השכרת ומכירת כלי גינון
* השכרת ומכירת כלי עבודה
* השכרת ומכירת סולמות
* שירותי גיזום עצים
* טיפול בעצים ובעציצים חולים

טלפונים:
050-358-50-51
050-558-50-51

סניפים:
תל-אביב, ביאליק 13.
רמת-השרון, השרף 6.

שם איש קשר: אלעד / תומר

סיווגים