מחשבות שליליות אטומטיות יוצרות רשתות נוירולוגיות ענפות ומקורן בהטיית החשיבה, כלומר התייחסות למאפיינים השליליים בלבד של מאורעות בחיים תוך התעלמות מהחיובי ועל ידי כך נוצר עיוות בתפיסה ובפרשנות של האירועים.
לדוגמא: ילד מגיע מבית הספר בשעה 14:00 לאחר 6 שעות לימוד. אימו שאלה "איך עבר עליך היום?" הילד ענה: "גרוע". יש צורך בלפרק את היום ולהראות לו את החצי המלא של הכוס. לוקחים דף ומציירים שתי כוסות. מחלקים את שתי הכוסות ל6 חלקים כמספר השעות. כוס אחת נסמן בכחול והשניה באדום. ונשאל, איך היה השעור הראשון? סבבה היה ספורט. נצבע שורה בכחול בציור הכוס.
איך היה בשעור השני? נחמד ראינו סרט במדעים. עוד שורה בכחול. יופי, זה המקום לעודד. איך היה בשעור השלישי? על הפנים המורה חשבה שדיברתי וצעקה עלי ליד כולם. נעלבתי מאד. (במה שקרה בכיתה אטפל לאחר מכן). ציירנו שורה אדומה בכוס השניה.איך היה השעור הרביעי? סביר תנ"ך. עוד שורה כחולה. איך היו שעות חמישית ושישית? כיף, מתמטיקה אני מת על זה. עוד שתי שורות כחולות. מעולה. ואז סופרים עם הילד. כמה שעורים סבבה היו? 5 שורות כחולות. כמה שעורים לא נעימים היו? שורה אחת אדומה. ושואלים, מה יש יותר? לאור מה שגלינו? מה תאמר עכשיו על היום בבית הספר? תתפלאו!!!!!!!!!!! פתאום לא היה כל כך נורא.
זהו שינוי קטן. המטרה ללמד אותם איך לפרק סיטואציות כדי שיוכלו לראות קצת צבע בין השחור והלבן.
המטרה להוציא את הילד ממעגל הכישלון ומעגל ה"רואה שחורות".
בהצלחה
לכל שאלה תמיד ניתן לפנות אלי
מלי זר מומחית להעצמת ילדים, מומחית ללקויות למידה 050-9199911